top of page

Avustralya GP'de Zaferin Adı: Max Verstappen

2023 Formula 1 sezonunun 3. yarışı Avustralya GP'de pek çok olay yaşandı. Yarışa pole pozisyonunda başlayan Red Bull Racing pilotu Max Verstappen damalı bayraktan geçen ilk isim olurken Mercedes pilotu Lewis Hamilton ikinci, Aston Martin pilotu Fernando Alonso ise üçüncü olarak yine podyumda tamamladı.

Yarışa ilk sırada başlayan Verstappen ilk turda önce George Russel'a daha sonra da Hamilton'a geçildi. Arkadaki mücadele de ise Ferrari için tam bir hayal kırıklığı yaşandı. Lance Stroll ile temas yaşayan Charles Leclerc çakıla saplandı. Yaşanan bu temas sonrası güvenlik aracı girdi. Güvenlik aracının çıkmasıyla Guanyu Zhou, Esteban Ocon, Valtteri Bottas, Sergio Perez ve Logan Sargeant pite gelerek sert lastiklere geçti. Güvenlik aracının pite dönmesiyle yarış ikinci kez start aldı. Sıralama Russell, Hamilton, Verstappen, Sainz, Alonso, Albon, Stroll, Gasly, Hulkenberg ve Tsunoda şeklindeydi. 7. turda Williams pilotu Albon'un 6. virajda kaza yapmasıyla güvenlik aracı bir kez daha piste çıktı. Russell ve Sainz pite gelerek sert lastiklere geçti. Yarış direktörü pistin temizlenmesi amacıyla yarışta bir kez daha kırmızı bayrak kararı verdi ve tüm pilotlar pit yoluna geldi Nyck de Vries ve Sargeant haricinde tüm pilotlar sert lastiğe geçti. Güvenlik aracı çıktığında sert lastiklere geçmek için pite gelen pilotlar için ise dezavantajlı bir durum oluşmuş oldu.


Pistteki temizliğin ardından tüm pilotlar girdde dizildi yarış 3. kez start aldı. Böylece Avustralya'da iki defa gridden start heyecanı yaşanmış oldu. Sert lastiklere geçilmesinin ardından formasyon turunda lastikleri ısıtmak kritik bir öneme sahip oldu. Yarışa ilk sırada başlayan Hamilton'ın gridi çok fazla yavaşlatmasının ardından arka bölümde ortalık bir kez daha karışsa da bir temas yaşanmadı. Hamilton liderliğini korurken arka tarafta Russell, 7. sıradan 5. sıraya kadar yükseldi. 12. turda DRS açıldı o ana kadar Verstappen, Hamilton'ın DRS aralığında kalmayı başardı ve aynı tur içerisinde Hamilton'ı geçerek liderliğe yükseldi. 13. turda sıralama Verstappen, Hamilton, Alonso, Gasly, Russell, Stroll, Hulkenberg, Sainz, Tsunoda, Norris, Piastri, Zhou, Ocon, Magnussen, Sargeant, Perez, De Vries ve Bottas şeklindeydi.


Yarışın 18. turunda Verstappen, Hamilton'ın 3.5 sn civarında önünde rahat bir şekilde liderliği sürdürürken Hamilton'ın DRS aralığında Alonso vardı. Ancak o turda Russell, güç ünitesinden yükselen alevlerle yavaşladı ve aracını kenara çekerek yarışa veda etti. Bunun üzerine yarışa sanal güvenlik dahil oldu. Ferrari'den sonra bir hayal kırıklığı da Mercedes'te yaşandı.

Yarış 19. turda bir kez daha başladı. Hamilton mevcut lastiklerle yarışın sonunu getiremeyeceğini takıma bildirdi. 25. turda Verstappen, Hamilton farkı 6 saniyeye çıktı. Hamilton bir kez daha lastikler konusunda iyi hissetmediğini söyledi. Sainz 4. sıraya yükselirken Perez yaptığı art arda geçişlerle 9. sıraya kadar yükseldi. 30. tur geride kalırken lider Verstappen, ile Hamilton arasındaki fark 8 saniyeye yükseldi. Alonso, Hamilton'la farkı 1.5 sn civarına indirdi. Sainz her ne kadar 4. sıraya yükselse de arkasındaki Gasly, DRS aralığından uzaklaşmadı ve yarım saniye farkla onu takip ediyordu. Onun da hemen arkasında yine DRS aralığında Stroll vardı. Yarışın başında gerilere düşen Ocon da yaptığı geçişlerle yükselerek Perez'in arkasında 10. sıraya yükseldi.


Liderliği koruyan ve farkı 10 saniyeye çıkaran Verstappen 48. turda pist dışına çıkınca lastik ömrü konusunda endişeler ortaya çıkmaya başladı. 50. tur civarında pistteki en yakın mücadele 8. sıra için Hulkenberg ve Norris arasındaydı. İkili birkaç tur boyunca birbirlerini hem atakla, hem savunmayla zorladı. Norris 52. turda 12. virajda Hulkenberg'i geçerek 8. sıraya yükselirken Haas pilotu pist dışına çıktı ancak kaza yapmadan ve piste dönmeyi başardı.


Yarışın 54. turunda Kevin Magnussen'in sağ arka tekerleğini bariyerlere vurmasının ardından güvenlik aracı bir kez daha piste çıktı. 55. tur tamamlanırken yarış bir kez daha kırmızı bayrakla durduruldu. Pilotlar bu kez yumuşak lastiğe geçti ve yarış 3. kez gridden başladı. Starttan sonra Verstappen liderliğini sürdürse de pilotlar daha iyi bir pozisyon kazanmak için birbirlerini çok fazla zorlayınca yarış bir kez daha karışmış oldu. Verstappen ve Hamilton ilk iki sıradaki yerlerinin korurken Alonso, Sainz'ın kendisine vurmasıyla spin attı ve geriledi. İlk virajda Perez ve Gasly pist dışına taşarken, Alpine pilotları kendi aralarında kaza yaptı ve yarışa veda ettiler ve yarış bir kez daha kırmızı bayrakla durduruldu. Son kazalarla birlikte ilk 10, Verstappen, Hamilton, Sainz, Hulkenberg, Tsunoda, Norris, Piastri, Zhou, Bottas, Perez şeklindeydi. Yaşananların ardından start prosedürünün inceleme altında olduğu ekranlara yansıtıldı ve yarışın yeniden başlatılıp başlatılmayacağı ya da son kazadan önceki pozisyona dönüp dönülmeyeceği ihtimali tartışılmaya başlandı.


Nihai olarak son starttan önceki sıralamanın geçerli olacağı belirtildi. Ancak Sainz'a, Alonso ile teması nedeniyle 5 sn cezası verildi.

F1'de start turundaki temaslar kasti olmadığı sürece yok sayılırlar. Temas öncesi sıralamanın geçerli sayılması zaten Alonso'nun bir kayıp yaşamasını önlerken Sainz'a verilen ceza hatalı ve yanlış bir karar olmuş oldu.

Olaylı başlayan Avustralya GP olaylı bitti. Aksiyon dolu yarışı Max Verstappen ilk sırada tamamlarken Hamilton ve Alonso podyumu paylaşan isimler oldu. Damalı bayrağın altından 4. sırada geçen Sainz aldığı 5 saniyelik ceza ile 12. sıraya geriledi. Böylelikle Stroll 4. sıraya yükseldi onu Perez, Norris, Hulkenberg, Piastri, Zhou ve Tsunoda takip etti.


Sezonun 4. yarışı olan Azerbaycan GP, 30 Nisan'da gerçekleştirilecek.


Comentários

Avaliado com 0 de 5 estrelas.
Ainda sem avaliações

Adicione uma avaliação
bottom of page