top of page

Yeni Amarok Tanıtıldı

Volkswagen Amarok uzun bir aradan sonra "Her Haliyle Volkswagen" mottosuyla tanıtıldı. Pazara sunulduğu 2010 yılından bu yana dünya çapında 830 binin üzerinde satış başarısı gösteren Volkswagen Ticari Araç’ın premium pick-up modeli Amarok, yüzde 100 yenilenmiş ikinci nesliyle Türkiye’de satışa sunuldu.

Galataport The Peninsula Hotel'de yapılan lansmanla Türkiye'nin en önemli otomotiv basını bir araya geldi. Yeni Amarok hakkında verilen detaylar sonrasında Göktürk'e kadar trafikte deneyimlediğimiz ve sonrasında özel olarak hazırlanan offroad parkurunda Yeni Amarok'un yeteneklerini keşfettiğimiz çok keyifli bir lansman geçirdik.

Benim için öne çıkan en önemli özelliklerinden biri tüm donanımlarda 4MOTION dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor olması. Offroad parkuru boyunca tüm çekiş sistemi modlarını kullanma şansımız oldu.


Seçilebilir dört tekerlekten çekiş sisteminde, standart 4MOTION sisteminde sunulan modlara ek olarak dördüncü bir mod (4A modu) sunuluyor. Sürücü, orta konsoldaki döner düğmeyi kullanarak dört farklı çekiş modu arasından seçim yapabiliyor. 4A modu uzun mesafeli yolculuklarda daha konforlu bir sürüş imkanı sağlıyor. 4A modunda tork, dört tekerleğe ihtiyaca göre dağıtılıyor ve ön akstaki tork en fazla %50 olabiliyor. Bu modda güç dağılımı tamamen değişken olup, herhangi bir zamanda devreye alınabiliyor ve tüm hız aralığı için kullanılabiliyor.


Bir diğer mod olan 4H modunda 4MOTION çekiş sistemi, örneğin karlı yollardan güvenli bir şekilde geçmek için (normal hızlarda ve düz yollarda yüksek çekiş seviyelerinde) motor gücünü tekerleklere azaltılmış bir oranda aktarıyor. Ön ve arka akslar arasındaki tork eşit oranda dağılırken, herhangi bir zamanda devreye alınabiliyor ve tüm hız aralığında kullanılabiliyor.

Ek olarak, 4L modu, zorlu arazi koşullarında offroad kullanımı (düşük hızda yüksek tork) için üçüncü bir seviye olarak bulunuyor. 20 km/h’lik hıza kadar kullanılması önerilen bu mod sadece sürüş hızı 5 km/h’nin altında olduğunda devreye alınabiliyor. Bu modda ön ve arka akslar arasında tork eşit oranda dağılıyor.

Amarok özellikle dördüncü mod olan 2H modunda verimli bir sürüş sağlıyor. 2H modunda gücün tamamı arka tekerleklere yönlendiriliyor.


Yeni Amarok eskisine göre 10 cm uzadı ve toplamda 5.35 cm olarak olarak karşımıza çıktı. Yaklaşma açısının 30 dereceye, uzaklaşma açısının 26 dereceye ve sudan geçme yüksekliğinin 80 cm’ye çıkarılmasıyla offroad kabiliyetleri de artırılmış durumda. Yeni Amarok’un dönüş dairesi çapı ise 12,9 metre.


Beş Farklı Donanım Seçeneği

Yeni Amarok, beş donanım seçeneğiyle pazara sunuluyor. Bu versiyonlar sırasıyla; ‘Life’, ‘Style’, ‘Style Plus’, ‘PanAmericana’ ve ‘Aventura’ olarak isimlendirilmiş durumda. Ben bu donanımlardan; trafikte "Aventura", offroad parkurunda ise "PanAmericana" kullandım iki donanım da 3.0 litreydi.


Yeni Amarok’ ta 2.0 litrelik dört silindirli çift turbo motor 205 PS (151 kW) güç ve 500 Nm tork sağlarken, 3.0 litrelik V6 motor 240 PS (177 kW) güç üretiyor ve 600 Nm tork sağlıyor. V6 motor, araca hem şehir içinde hem de offroad koşullarında yüksek performans, düşük yakıt tüketimi ve yüksek çekiş gücü kazandırıyor. 205 PS ve 240 PS güç üreten TDI motorlar, Türkiye pazarına tüm donanımlarda 10 ileri otomatik şanzımanla sunuluyor.


Lansman fiyatının oldukça rekabetçi olduğunu söyleyebilirim hatta bu rekabeti arttırmak için sadece Türkiye'ye özel bir donanım da getirmişler. 2.0 litrelik Style Plus donanımı 3.0 litrenin Aventura'sı gibi düşünülebilir. Bu donanım seçeneği sadece Türkiye'de olacak ve Avrupa'da satılmayacak.


Teknolojik ve Dijital Ön Konsol

Yeni Amarok’un iç mekanı Volkswagen Ticari Araç tasarım ekibi tarafından son derece işlevsel tasarlandı. Gösterge paneli, dijital ekran ve yeni kontrol düğmeleri fonksiyonel ve ergonomik olarak sürücüye göre uyarlanmış durumda. Yeni Amarok’un Life donanımında 8 inç, diğer donanım seviyelerinde 12.3 inç boyutunda dijital gösterge paneli bulunuyor. Aracın bilgi-eğlence sistemi ise, Life donanım seviyesinde 10.1 inç, diğer donanımlarda ise 12.0 inç dik yerleştirilmiş dokunmatik ekran ölçülerine sahip.

Yeni Amarok’ta, döner düğme kullanılarak arkadan itiş (2H) ve dört tekerlekten çekiş fonksiyonları (4A, 4H, 4L) arasından seçim yapılabiliyor. Normal sürüş modu, EKO sürüş modu, Çekme / taşıma sürüş modu, Kaygan zemin sürüş modu, Çamur / arazi sürüş modu, Derin kar / kum sürüş modu.


ESP, Yokuş İniş Desteği ve diferansiyel kilidi de üç ayrı düğme aracılığıyla kontrol edilebiliyor. Yeni Amarok’ta Style donanım seviyesinden itibaren anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliği bulunuyor.


Yeni Amarok'un yüksek teknolojik görünümünü vurgulayan 'IQ.LIGHT – LED Matrix farlar’ ise diğer donanım seviyelerinde standart olarak sunuluyor.


Euro NCAP’ten 5 Yıldız !

Euro NCAP’in açıkladığı test sonuçlarında Yeni Amarok, en yüksek derece olan “5 Yıldız”la derecelendirilme başarısını gösterdi.


Trafikte yüksek ve geniş bir pickup kullanmak çok keyifliydi konfor açısından bir SUV gibi hissettirdi diyebilirim. Offroad parkurundaki deneyim oldukça keyifliydi. Yokuşlar, inişler, su geçişleri, düz ve yanal engel geçişleri sayesinde tüm çekiş modlarını ve diferansiyel kilidini kullanma şansım oldu. Yokuş iniş desteğini sayesinde çok bozuk zeminlerde dik yokuşlardan inme kolaylığını da deneyimlemiş olduk. Çok derin çukurlardan hiç bir problem yaşamdan rahatça geçebilmek çok büyük bir özgürlük. Doğayı sevenler için engel tanımayacak bir araç diyebilirim. En beğendiğim özelliği ise, vitesi P'ye almadan stop ederseniz o sizin yerinize vitesi P'ye alıyor. Buradan izleyebilirsiniz.


Uzun bir teste aldığımda daha fazla bilgiyi sizinle paylaşacağım.


Lansmana Özel Fiyatlar

2.0 litre

Life 1.200.000

Style 1.275.000

Style Plus 1.350.00


3.0 litre

Style 1.350.000

PanAmericana 1.425.000

Aventura 1.500.000










bottom of page