top of page

Hyundai İ2oN'le 4 Gün

Uzun zamandır merak ettiğim ve çevremde sürekli övgüyle bahsedilen İ20N ile sonunda tanıştık. 204 beygir 1.6 litrelik turbo beslemeli motoru, 6 ileri manuel şanzımanıyla kalbimi fethetti. Gerçekten söyledikleri kadar varmış.


Direksiyona oturduğum andan itibaren yarış otomobili hissinin konforlusu dedim. Otomobilin öyle bir hissi var ki beni çoğu zaman yarış anılarıma götürdü.


Otomobilin 5 farklı sürüş modu var. Tabi en merak ettiğim mod N moduydu. Zaten otomobilin direksiyonu üzerindeki N modu tuşu ve kırmızı kırmızı göze çarpan REV tuşu sürekli bu modda kalmanızı öneriyor. N moduna geçtiğinizde otomobilin direksiyonu sertleşiyor, otomobilin sesi değişiyor, ayağınızın altındaki 204 beygire giden pedalın tepkisi değişiyor inanılmaz keyifli. Turboyu, torku, fren basıncını takip edebildiğiniz bir ekran var. Egzoz sesinin 3 kademesi var. Sert süspansiyonlar, diferansiyel kilidi, frenleri ile olağanüstü.


Otomobille buluşmamız, 55 saat süren yağmurun yağdığı haftaya denk gelince sürekli ıslak zeminde kullansam da yol tutuşu beni inanılmaz etkiledi. Egzozdan gelen çata pata sesleri yol tutuşuyla birleşince insanı gaza getiriyor gerçekten. Zaten “S viraj geliyor N moduna geç” demesi oldukça tahrik edici.


Bose ses sistemi var ama otomobilin sesini dinleme keyfi varken müzik dinlemedim diyebilirim. Alt devirlerde otomobil inanılmaz yürüyor viraj kabiliyeti gerçekten çok çok iyi. Kısacası Hyundai i20N’in tadı damağımda kaldı. Az sayıda üretilen ve sırada bekleyeni çok olan İ20N'in şu sıralardaki fiyatı 925bin TL.


Video'yu izlemek için tıklayın.

bottom of page