top of page

Audi Q3 Sportback'i Test Ettim.

Uzun bir aradan sonra yeniden otomobilleri deneyimlemeye başladım. Ve ilk konuğum Audi Q3 Sportback oldu.


Audi Q3 Sportback

Deneyimlediğim otomobillerle trafiğe çıktığımda dikkatleri üzerine çekmesine bayılıyorum. Sportback’i standart Q3’ten ayıran en büyük özelliği tasarımı. Daha uzun ve daha alçak olması, düşük tavan çizgisi ve eğimli bagaj kapağı ile coupe bir görüntü elde etmesi onu normal Q3’ten çok farklı kılıyor. Bununla birlikte keskin hatlara sahip stoplar, tampon tasarımı ve spoileri ile sportif unsurlar ön plana çıkarılmış. Ön tampondaki hava girişleri ve arka tampondaki egzoz çıkışları gerçek olmasalar da çok şık duruyor.





Sıradanlıktan Uzak Bir Renk

Audi Q3 Sportback sıradanlıktan uzak, kendine baktıran bir otomobil renginin de buna katkısı çok büyük. Kullandığım donanım S Line bu donanımda dış tasarımdaki her şey piano black tasarlanmış. Krom görmeye alışık olduğumuz her detay siyah tasarlanmış hatta logolar bile ve ben buna gerçekten bayıldım geniş Audi ızgarasına çok yakışmış.



İçi oldukça ferah tasarlanmış açılır cam tavanında buna etkisi var. İç tasarımda benim gözüme çarpan bir dağınıklık olmadı malzeme kalitesi iyi. Dışarıda göremediğimiz krom detaylara içeride yer verilmiş. İçerisi de sportif bir otomobilde olduğunuzu hissettiriyor böylelikle. Direksiyon 3 kollu ve altı düz şekilde, sportif tasarlanmış S line logosu da göze çarpıyor. Direksiyonun üzerinde pek çok özelliği kullanabileceğiniz tuşlar bulunuyor. Yükseklik ve derinlik ayarı yapabiliyorsunuz. Otomobilde 12.3 inch’lik Audi sanal kokpit plus ismini verdikleri göstergeler bulunuyor. Direksiyonun üzerinde bulunan view tuşuyla gösterge görünümünü kolaylıkla değiştirebiliyorsunuz. Ben moduma göre harita ya da devir ve hız göstergesinin olduğu tasarıma geçiyorum. Sürücünün ihtiyacı olan tüm bilgiyi sunması açısından oldukça başarılı. Koltuklar elektrikli olarak ayarlanabiliyor. Alcantara ve deri karışımı bir kumaşa sahip ve S line logosunu koltukların baş kısmında da görüyoruz.



Yarı Hibrit ve 150 Beygir

Otomobilin motoruna gelecek olursak 1.5 litre yarı hibrit ve 150 beygir. 7 ileri çift kavramalı S-tronic şanzımana sahip. Tasarımındaki sportif algısıyla doyuran bir otomobilin daha fazla güç üretmesini isterdim açıkçası ama sürüş konforu açısından puan aldı. Yarı hibrit motordan bahsetmem gerekirse 48 volt besleme ile çalışıyor. Bu otomobili tek başına hareket ettirebilecek bir motor değil sadece ilk kalkışlarda ya da hızlanma gerektirecek anlarda motora destek oluyor. Bu da yakıt tüketimine katkı sağlıyor. 3 gün boyunca benim yakıt tüketimim çoğunlukla dynamic mod ile 7,5 lt oldu.


Süspansiyonların darbe emişi, yol tutuşu ve sürüş konforu oldukça başarılı olmuş. Şehir içinde oldukça atak olduğunu düşünüyorum. 0-100’ü 9.5 saniye. Fren performansını da oldukça beğendim. Bagaj hacmi 410 LT. Rakipleri BMW X4, Mercedes GLC Coupe.


Şu an ki fiyatı 1.274.560 TL


Audi Q3 Sportback ile geçirdiğim 3 günün özetini buradan izleyebilirsiniz.




Comentarios

Obtuvo 0 de 5 estrellas.
Aún no hay calificaciones

Agrega una calificación
bottom of page